In zijn nieuwsbrief Cor’s Deli haalt Cor Hospes een aantal uitspraken van contentstrateeg Fleur Willemijn van Beinum aan uit een podcast van contentbureau WayneParkerKent. De kern: je moet eerst weten wat je wilt vertellen, daarna kijk je hoe het bij de juiste mensen terecht komt.
Content wordt te vaak alleen nog bij social neergelegd, terwijl content een veel breder verhaal is. Je wilt een verhaal naar buiten brengen en social is een kanaal dat je gebruikt om te seeden, niet zozeer een doel op zich. Dus als ze bij mij komen met ‘wij willen iets met Facebook, Twitter, Snapp of Insta’, ja, dan ben je eigenlijk puur in kanalen aan het denken en niet zozeer in content en in verhalen
In plaats van ‘iets’ met social te willen is het verstandiger om duidelijk te krijgen wat je wilt vertellen en daar het juiste kanaal (zoals social, nieuwsbrief, blog, et cetera) bij te vinden om je verhaal op de juiste plek te krijgen. De basis, zeg maar
Onder de basis verstaat zij het scherp hebben van je verhaal. Wie ben je? Wat drijft je? Wat is je passie, je purpose? Je visie en missie? Waarom doe je wat je doet? “What makes you smile. En hoe breng je dit verhaal naar je klant en fan?”
Bron: Cor Hospes en de podcast van WayneParkerKent