Mijn favoriete uitdrukking op het moment is Conversational Human Voice: een fantastisch afstandelijke manier om te vertellen dat je bij webcare het beste een menselijke toon kunt aanslaan.
Ik klink sceptisch. Er zit weldegelijk iets achter.
Wat is een Conversational Human Voice?
In het kort komt het erop neer dat op een betrokken en natuurlijke manier interactie plaatsvindt tussen medewerkers van een organisaties en het ‘publiek’. Een conversatie van mens tot mens dus, in plaats van organisatie tot mens.
Hoe spreek je met een Conversational Human Voice?
- Gebruik je eigen naam, tutoyeer, schrijf in enkelvoud (Bijv: “Ik zoek dat voor je uit”)
- Maak je taalgebruik informeel door emoticons, tussenwerpsels en afkortingen te gebruiken
- Sta open voor dialoog en geef snel feedback
- Communiceer met gevoel voor humor
- Geef fouten toe
Hoe kom ik aan deze wijsheid?
Effectief gebruikmaken van een conversational human voice in webcare en Webcare en het belang van conversational human voice.